JOSH V stevent af op recordomzet in Corona-jaar

100% data driven strategieën, vooruitstrevende technologieën en campagnes als succesfactoren

Amsterdam, 1 oktober 2020 – Het Amsterdamse fashion- en lifestyle label JOSH V weet haar derde kwartaal, net als het eerste half jaar van 2020, zeer winstgevend af te sluiten. In een onzekere tijd voor de retail branche presenteert het label met trots een stijging van 70% ten opzichte van 2019. Ook voor het laatste kwartaal zijn de vooruitzichten positief en daarmee verwacht JOSH V een turbulent jaar met een flinke groei af te sluiten. Meer dan ooit tevoren heeft het label zich weten te bewijzen als een, met succes, vooruitstrevend en innoverend merk.

De forse omzetstijging, die JOSH V heeft weten te realiseren, is een gevolg van zowel directe aankopen op JOSHV.com als de inkooporders van retailers uit heel Europa. Een uiterst positief gegeven, gezien de, door Covid-19, zwaar getroffen retail-sector. JOSH V heeft haar groeicurve aan weten te houden én overtroffen. Volgens algemeen directeur en eigenaar Josh Veldhuizen is deze sterke omzetstijging uiteraard te danken aan de kwaliteit van de collecties, maar daarnaast aan de focus op data driven strategieën, goed doordachte crossmediale marketingcampagnes, een hoog service niveau en de toepassing van vooruitstrevende technologieën.

De afgelopen jaren heeft JOSH V zich gericht op het vernieuwen en uitbreiden van haar collecties, waarbij kwaliteit en een volwassen vertaalslag daarvan voorop stonden. De diversiteit van collecties, zowel in aangeboden maten (XS tot 2XL) als op productniveau (aanvullende accessoires-, schoenen én tassenlijn), spreken dan ook zichtbaar een bredere doelgroep aan. Mede dankzij een doortastende branding strategie, wat resulteert in hoogwaardige content en crossmediale activaties, heeft JOSH V zich populair weten te maken.

100% data driven

De succesfactor van JOSH V’s conversie zit hem tevens in een 100% data driven buying strategy. “Naast dat wij uiteraard resultaten van voorgaande jaren analyseren, hanteren wij kortere en minder diepe sale periodes”, aldus Sander Ligthart, E-commerce & Digital Marketing Manager JOSH V. “We creëren in principe schaarste, wat resulteert in maximale full price verkopen. Daar bovenop komt een enorm hoog service niveau kijken. Denk aan next day delivery, style advies en support via de standaard kanalen, maar ook middels sociale media, waar in de toekomst WhatsApp aan toegevoegd wordt”.

Vooruitstrevende technologieën

JOSH V verwacht de stijgende lijn in omzet door te zetten naar volgend jaar en investeert daarvoor in vooruitstrevende technologieën. Zo lanceren zij, volgens Josh Veldhuizen, dit jaar nog een multi layerd loyaliteitsprogramma, waarbij klanten beloond worden met credits, kortingen en gifts van zowel JOSH V als haar partner brands. Klantloyaliteit zit hem wat Veldhuizen betreft niet alleen in welke consument het meeste omzet genereert, maar ook in hoelang iemand al klant is, wat zij bestellen, hoeveel zij retourneren en tal van andere metrics. Een speciaal ontwikkeld algoritme helpt om deze inzichten te vergaren en daarop te anticiperen.

Het loyaliteitsprogramma is onderdeel van een nog groter geheel, namelijk een totaal vernieuwde website die dit najaar nog gelanceerd wordt. Naast de focus op haar eigen online verkoopkanaal, richt JOSH V zich tevens op marketplaces als toevoeging aan de marketingmix. Vele onderzoeken die de ontwikkelingen omtrent marketplaces analyseren, laten een onmisbaar resultaat zien. Mede daarom is JOSH V als officiële partner van de recentelijk gelanceerde Classy tot Casual campagne van Bol.com aangehaakt, een campagne waarmee Bol.com zich profileert als hét modeplatform. Voor JOSH V nog maar het begin van een toekomst waarin marketplaces, zoals Zalando, Asos én uiteraard Amazon een waardige plek veroveren binnen de marketingstrategie.

Terug naar de resultaten