DE LANCERING VAN HET NIEUWE MERK QUBZ

Door de huidige situatie waarin de wereld zich bevindt, heerst er ook een onzekere sfeer in de modebranche. Toch heeft de No Excess Groep zijn plannen om een nieuw merk op te starten besluitvaardig en met een hoop positieve energie doorgezet. Dit resulteert in de lancering van een nieuw, fris, sportrelated mannen modemerk genaamd QUBZ wat zich zal gaan positioneren in het midden-hoogsegment.

Directeur Roel de Veer: ‘Sommigen verklaarden ons voor gek om in deze donkere periode zoiets gewaagds te ondernemen, maar we waren vastberaden om ons idee te laten slagen. We hebben er met het hele team hard aan gewerkt om vandaag de dag met trots het resultaat te kunnen tonen aan de buitenwereld.’

De doelgroep waarop wordt gefocust is de positieve en energieke man van 25+ die graag mee gaat met de trend, maar toch wil opvallen door iets unieks in zijn kleding. Dit wordt in de collectie van QUBZ verwerkt in de combinatie van cleane stijlen waarin kleurrijke, technische en functionele details en stoffen worden verwerkt.

De helderheid van de oceaan tot aan de witte sneeuw op de pieken van de bergen; water in zijn vele vormen inspireert ons. Het heldere ‘Electric Blue’ is “de rode draad of in dit geval blauwe draad” van onze collecties. De frisheid van de verschillende
kleuren blauw en wit worden gecombineerd met transparante details. De focus van de collectie ligt op jacks, jersies en sweats.

QUBZ zal zich eerst focussen op de markten in Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk en Spanje. De Veer: ‘Wij denken dat 60-70% van de winkeliers die al aangesloten zijn bij de No Excess Groep geschikt zijn om QUBZ ook een goede plaats te geven in hun winkel”. Het nieuwe merk zal geheel los gepositioneerd worden van No Excess, waardoor de marktpositie van het concern wordt versterkt.

Daarbij meldt de Veer dat bij interesse in beide merken er interessante condities aangeboden worden waar in de huidige situatie een grote behoefte aan is. Hij denkt daar met deze twee merken winkeliers perfect in te kunnen voorzien. Daarnaast heeft QUBZ een zeer luxe en modern Shop-in-Shop systeem ontwikkeld dat qua uitstraling geheel is aangepast aan het merk. Op deze manier kunnen winkels de nieuwe collectie optimaal presenteren.

Vanaf 27 juli zal de collectie worden verkocht voor Nederland vanuit de showrooms in Amsterdam.

Terug naar de resultaten