Trend Agency Move lanceert nieuw trendboek SS22, genaamd “SPACE”

Het Nederlandse trendbureau Trend Agency Move heeft een nieuw trendboek gepubliceerd: “Trend Movement SS2022”. Dit derde en nieuwste trendboek heeft een specifiek thema voor het specifieke seizoen: “SPACE, With or Without Nature”.

De titel Space heeft meerdere betekenissen. Allereerst gaat het om de ruimte die we hebben op planeet aarde. Gaan we ervoor kiezen om met of zonder natuur te leven in de toekomst? Als we ervoor kiezen om met de natuur te leven, is er nog steeds een mogelijkheid dat dit op planeet aarde zal zijn. De vraag is alleen: hoe dan? ‘Space’ refereert ook naar ieders eigen lichaam waarin het zich gedurende het hele leven voortbeweegt. Vrijheid en acceptatie van het individuele lichaam zijn belangrijke waarden. Daarnaast is de cyborg niet meer iets dat ergens in de verre toekomst een rol zal gaan spelen. Het zit namelijk nu al in ons: we zijn al cyborgs. De vermenging van mens en technologie creëert nieuwe (digitale) ruimtes waarin we zullen gaan leven. Als we ervoor kiezen om zonder natuur te gaan leven is er nog maar een optie over: het universum. Zullen de homo sapiens naar Mars verhuizen met alles dat het heeft geleerd en gecreëerd op planeet aarde?

De verspreiding van het COVID-19 virus heeft de hele wereld tot stilstand gebracht. Het concept van de ruimtes waarin we leven zullen drastisch veranderen. De wereldwijde lock-down heeft dit in een versnelling gebracht. Dit trendboek geeft inzicht in onze toekomst, en is een inspiratie voor designers, marketeers en merkstrategen om concept en ontwerpen voor een zinvolle toekomst te creëren.

Dit boek bevat zes trendhoofdstukken die elk een eigen kleurenkaart bevatten. De consumenten-, markt-, en designtrends zijn gespot door trendwatcher Renske Mennen.

Meer over het trendboek is terug te vinden op https://trendagencymove.com/products. Voor meer informatie is trendwatcher Renske Mennen te bereiken via renske@trendagencymove.com.

Terug naar de resultaten