Trend Agency Move lanceert nieuw trendboek

Het Nederlandse trendbureau Trend Agency Move heeft op 7 mei hun nieuwe trendboek gepubliceerd: ‘Trend Movement AW2021/2022’. Het thema van het trendboek is ‘Feel Xtreme Feelings’ wat symbolisch is voor het nieuwe tijdperk waarin we nu en in de nabije toekomst zullen leven. Het trendboek geeft een overzicht van de consumenten-, markt- en design-trends die leidend zijn voor het seizoen AW2021/2022. Het boek maakt inzichtelijk wat de trends zijn, en hoe je daar als bedrijf of organisatie op kunt inspelen. De trends worden uitgelegd en het biedt inspiratie voor nieuwe innovatieve ideeën. De trends zijn vertaald naar nieuwe kleuren, vormen en materialen die leidend zijn voor het seizoen AW2021/2022. Nadat COVID-19 de wereld in lock-down heeft gebracht, is er een nieuw normaal ontstaan. Hier horen nieuwe consumentenbehoeften bij die belangrijk zijn om te begrijpen.

Dit visuele en tekstuele trendboek biedt een duidelijk overzicht van de trends voor het nieuwe seizoen voor diverse markten, zoals retail, fashion, beauty, technologie, sport, interieur, media en andere lifestyle-gerelateerde industrieën. Trendwatcher Renske Mennen: “Als je weet wat de behoeften van de toekomstige maatschappij zijn, is het ook mogelijk om met nieuwe concepten en innovaties te komen die passen bij deze nieuwe wereld. Het maakt deze aarde een fijnere plek om te zijn. Ik doe dit werk voor de duurzame groei, en het respect voor onze toekomst.”

Het eerste hoofdstuk van het Engelstalige trendboek ‘Trend Movement AW2021/2022’ is gratis te downloaden op trendagencymove.com. Dit hoofdstuk (Humanize Emptyness) beschrijft het einde van het tijdperk dat in het teken staat van materialisme. “It’s all about meaningful connection. That’s it. Nothing else.” Het geeft een duidelijk beeld van wat je van de rest van het boek kunt verwachten. Het biedt inspiratie en een duidelijke leidraad over hoe je op deze trends en innovaties kunt inspelen.

Het boek bestaat uit vier trend-hoofdstukken, en bevat daarnaast nog kleurenkaarten bestaande uit 132 seizoens-kleuren. De trends zijn gespot door trendwatcher Renske Mennen. De cover van het boek presenteert een design van Teun Seuren, en is gefotografeerd door Gijs van de Veerdonk. De tekstbewerking is gedaan door Richard Todd.

Het trendboek is te verkrijgen via https://trendagencymove.com/products/ en kost €1400,00. Voor meer informatie kun je contact opnemen met trendwatcher Renske Mennen: renske@trendagencymove.com.

Beelden gemaakt door: Photographer Mila Łapko
Styling gedaan door: Designer Rafal Zakrzewski

Terug naar de resultaten